Takaisin blogiin

Mitä opimme vuonna 2018

11.01.2019  /  Meist√§

Meillä Kokulla mennyt vuosi 2018 oli hurjaa kasvun ja varttumisen aikaa sekä yrityksenä, että tiiminä:

  1. Olemme miltei kolminkertaistaneet yrityksemme liikevaihdon.
  2. Olemme siirtyneet syntypesästämme Mikonkadulta uuteen kukonpesään Kalevankadulle.
  3. Olemme laajentaneet palveluntarjontaamme lis√§√§m√§ll√§ kokonaisvaltaisen k√§ytt√§j√§liittym√§n suunnittelun (UI ja UX suunnittelu),  sek√§ inbound markkinointipalvelut osaksi prosessiamme.
  4. Olemme rakentaneet yli +40 uniikkia keissi√§ moderneista B2C verkkokauppoista, toiminnallisiin websivuihin sek√§ erottuviin design projekteihin. 

Kun suljemme vuoden 2018 ja valmistaudumme seuraavaan vuoteen haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme kuluneesta vuodesta. Olemme teille valtavassa kiitollisuudenvelassa kaikesta mitä olemme teidän mahdollistamana tämän vuoden varrella saaneet kokea ja oppia.

Olemme rakentaneet monta hienoa tarinaa vuonna 2018, tehdään tästä vuodesta vielä kukompi vuosi, yhdessä!

 kokku_kotisivut_yritykselle_helsinki

 

 

Kiitoksien lis√§ksi halusimme koostaa muutamia ajatuksia mit√§ vuoden my√∂t√§ olemme luovana digitoimistona saaneet oppia: 

 

Hyvin laadittu strategia on kaikki kaikessa

Yrittäjyystaustamme vuoksi olemme olleet aina suunnitelmallisia uurtajia. Tänä vuonna havahduimme tähän prosessimme osalta. Sisällytimme suunnitelmallisen strategiatyön osaksi tuotantoamme. Suhtaudumme jokaiseen asiakasprojektiimme kuin tieteelliseen projektiin. Kattavan tutkimustyön ja suunnitelman lopputuloksena ovat erottuvat verkkosivut, joka keskittyy ratkomaan asiakkaidemme liiketoiminnallisia tavoitteita.


Olemme onnistuneet rakentamaan entist√§ parempia, konvertoivia ja visuaalisesti maailmaa ilahduttavia palveluita:

  • Suunnittelemalla ennen rakentamista
  • Ottamalla huomioon asiakkaidemme liiketoiminnaliset tavoitteet
  • Ymm√§rt√§m√§ll√§ mitk√§ ovat asiakkaidemme suurimmat haasteet
  • Tunnistamalla keit√§ asiakkaidemme asiakkaat todellisuudessa ovat


Näistä aineksista syntyy palveluita, jotka saavuttavat ja jopa ylittävät ne tavoitteet mitä yhdessä olemme projekteille asiakkaidemme kanssa asettaneet.

Jokainen asiakasprojektimme alkaa strategiatyöpajan säestämänä. Sukellamme syvälle siihen mitä arvoja asiakkaidemme brändi edustaa, mitä haasteita asiakkaillamme on, ja mitä liiketoiminnallisia tavoitteita heillä on. Tämän perusteella luomme UX-strategian, määritämme asiakkaidemme kohdepersoonat ja alamme työstämään projektia yhdessä asettamaamme pohjantähteä kohti.

 

 

uxdesign-3

 

 

 

Ilman markkinointia verkkosivustosi on vain kasa pikseleitä bittiavaruudessa

Verkkosivu on useammalle yritykselle t√§rke√§ myyntikanava, liiketoiminnasta riippuen se voi olla hyvinkin merkitt√§v√§ sellainen. On itsest√§√§n selv√§√§, ett√§ verkkosivu ei tuota lis√§arvoa kenellek√§k√§√§n, jos kukaan ei l√∂yd√§ sit√§. Verkkoon luodaan 2.5x10^18 bitti√§ dataa p√§ivitt√§in, eli pelk√§st√§√§n verkossa ‚ÄĚoleminen‚ÄĚ ei yksinkertaisesti riit√§. Se ei ole riitt√§nyt viimeiseen 20 vuoteen.

Kullanarvoisetkin ideat ovat hyödyllisiä ja tuottavat arvoa vasta toteutuessaan. Me haluamme auttaa asiakkaitamme jalostamaan näitä ideoita konkretiaksi ja löytämään oman kohderyhmänsä, nappaamaan heistä kiinni sekä konvertoimaan potentiaalisia kauppoja maksimaalisella prosentilla. Tämän vuoksi aloitimme asiakkaillemme markkinointipalveluiden tarjoamisen.

Olemme pääosin tekninen inbound-markkinoinnin kumppani, mutta autamme saavuttamaan lisää liidejä ja täten saavuttamaan paremmin ne tavoitteet mitä asiakkaillamme on verkkosivujen osalta esimerkiksi:

  • Implementoimalla relevantimpia ty√∂kaluja (esim. HubSpot)
  • Teknisell√§ verkkosivun suorituksen optimoinnilla asiakkaidemme liiketoiminnallisia tavoitteita seuraten
  • Automatisoimalla asiakkaidemme markkinointipalveluita (markkinoinnin automaatio)
  • Luomalla sis√§lt√∂-ja viestint√§ohjeistuksia asiakkaidemme markkinoinnin tueksi
  • Indeksoimalla asiakkaidemme verkkosivua ja sis√§lt√∂√§ paremmin hakukoneoptimointi ty√∂kalujen avulla. 

 

 

marketing2

 

Kaikilla on mielipiteitä - johtopäätöksiä tulee tehdä datan perusteella

Meillä kaikilla on luonnollisesti mielipiteitä ja valitettavan useasti teemme johtopäätöksiä näiden mielipiteiden ohjaamana. Näimme tänä vuonna, että mielipiteet ovat melko arvottomia verkkosivun kehityksen osalta. Kaikki kehitysjohtopäätökset tulisi meidän filosofian mukaan muodostaa verkkosivun vierailijoiden ja tarkemmin ottaen asiakkaillemme relevantin yleisön käytöksen perusteella. Ketä kohderyhmäänne kuuluu? Kuinka he käyttäytyvät sivuilla? Mikseivät he tee toivottuja ja tavoitteeksi asetettuja toimenpiteitä verkkosivuillanne? Näiden tietojen perusteella, ja näitä aspekteja tutkien, olemme onnistuneet luomaan parempia ratkaisuja asiakkaillemme ja kehitämme näitä dataan perustuvia johtopäätöksiä vuonna 2019 niin vanhoissa, kuin uusissa asiakasprojekteissamme.

Tätä kaikkea olemme alkaneet tutkia Kokulla ja sovellamme jokaiseen asiakasprojektiimme tätä osaamista ihanteellisessa tilanteessa jo ennen kuin verkkosivua aloitetaan luomaan ja jatkuvasti verkkosivun lopullisen toteutuksen jälkeen.

 

 finaalfiiinaaall

 

 

Loppusanat

Jälleen kerran haluamme kiittää menneestä vuodesta ja odotamme innolla mitä saamme vuonna 2019 aikaan vanhojen sekä uusien asiakkaidemme kanssa.

 

Rakkain terveisin, 

Kokun tiimi ūüźď

Nuoren, mutta kokeneen tiimimme juuret löytyy neljältä eri maanosasta ja olemme valmiita antamaan 100%, aina! Tervetuloa osaksi tarinaamme. Lähdetään luomaan sinulle alasi erottuvin verkkopresenssi, yhdessä.